Afet Acil Durum ve Koordinasyon Daire Başkanlığı
GÖREVLER
a) Afet ve acil durum halleri nedeniyle oluşan sosyal yardım ihtiyaçlarına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
b) Afet ve benzeri olağanüstü sebeplerle ihtiyaç sahibi durumuna gelen kişilerin gıda, giyim ve benzeri ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik vakıflardan gelen talepleri değerlendirmek.
c) Afet ve benzeri olağanüstü sebeplerle ihtiyaç sahibi durumuna gelen kişilerin hasar gören evlerinin yapımı, onarımı ve tefrişatına ilişkin ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik vakıflardan gelen talepleri değerlendirmek.
ç) Afet bölgesinden gelen taleplere Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu’ndan kaynak aktarılmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
d) Afet ve acil durumların ortaya çıkardığı sosyal yardım ihtiyacına ilişkin olarak Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarının koordinasyonunu sağlamak.
e) Türkiye Afet Müdahale Planı içerisinde yer alan Ayni Bağış Depo Yönetimi ve Dağıtımı Çalışma Grubu’na ilişkin iş ve işlemlerin yürütülmesini sağlamak.
f) Afet hallerinde Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) bünyesinde bulunan afet koordinasyon merkezinde yürütülecek iş ve işlemlerin sekretaryasını sağlamak.
g) Türkiye Afet Müdahale Planı içerisinde yer alan Ayni Bağış Depo Yönetimi ve Dağıtımı Çalışma Grubu’nun lojistik ihtiyaçlarını sağlamak.
ğ) Afet ve acil durumlarda depo yönetimi ve dağıtım hizmetlerinde görev alacak kurum ve kuruluşlara yönelik akreditasyon hizmetlerini yürütmek.
h) Afetlere hazırlık çalışmaları kapsamında Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarına özellikle Ayni Bağış Depo Yönetimi ve Dağıtımı Çalışma Grubu’na ilişkin eğitimler düzenlemek.
ı) Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarının ve diğer kamu kurumlarının görüş taleplerini içeren, dairenin görev alanına giren hususlara ilişkin yazıları cevaplamak.
i) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yürütmek.
Afet Acil Durum ve Koordinasyon Daire Başkanlığı Birimleri
1. Afet ve Acil Durum Birimi
2. İstatistik Birimi
3. Koordinasyon Birimi
4. Evrak ve Dokümantasyon Birimi
Aile Yardımları Daire Başkanlığı
GÖREVLER
a) Vakıflarca yürütülen süreklilik arz etmeyen aile yardımlarının usul ve esaslarını belirlemeye yönelik çalışmalar yapmak.
b) Muhtaç ailelerin gıda ve giyim gereksinimlerinin sağlanmasına yönelik olarak vakıflardan gelen talepleri değerlendirmek.
c) Muhtaç hanelerde yaşayan öğrencilere eğitim ve öğrenim imkânı sağlanmasına yönelik vakıflardan gelen talepleri değerlendirmek.
ç) Yakacak yardımları ile ilgili iş ve işlemleri ilgili kurumlarla işbirliği içinde yürütmek ve vakıflardan bu kapsamda gelen talepleri değerlendirmek.
d) Her ne suretle olursa olsun Türkiye’ye kabul edilmiş veya gelmiş olan muhtaç yabancılara yapılacak sosyal yardımların usul ve esaslarını belirlemeye yönelik çalışmalar yapmak ve vakıflardan bu kapsamda gelen talepleri değerlendirmek.
e) Dairenin görev alanına ilişkin vakıflardan gelen talepleri değerlendirmek ve ilgili makamın onayına sunmak.
f) İlgili makamlarca yürürlükte olan mevzuat çerçevesinde onaylanan kaynak aktarım talimatlarını gerçekleştirmek ve kararları vakıflara bildirmek.
g) Daire tarafından uygulanan sosyal yardım programlarının takibini yaparak izleme ve değerlendirme faaliyetleri yürütmek, istatistik ve rapor hazırlamak.
ğ) Vakıfların ve diğer kamu kurumlarının görüş taleplerini içeren, dairenin görev alanına giren hususlara ilişkin yazıları cevaplamak.
Aile Yardımları Daire Başkanlığı Birimleri:
1. Yakacak ve Gıda Yardımları Birimi
2. Eğitim Yardımları Birimi
3. Özel Amaçlı Yardımlar Birimi
Araştırma-Geliştirme ve Tanıtım Daire Başkanlığı
GÖREVLER
a) Yoksullukla mücadeleye ve Genel Müdürlük faaliyetlerinin geliştirilmesine yönelik olarak araştırma, incelemeler yapmak ve üniversiteler, yerel yönetimler, STK’lar ve araştırma kurumları (TÜBİTAK vb.) ile araştırma ve geliştirme projeleri geliştirmek ve yürütmek.
b) Yoksullukla mücadele ve sosyal yardımlar alanında ulusal düzeyde uygulanacak politika ve stratejilerin oluşturulması çalışmalarını koordine etmek, belirlenen politika ve stratejileri uygulamak, uygulanmasını izlemek ve değerlendirmek.
c) Genel Müdürlüğün çalışmalarını Bakanlık vizyonuna, stratejik amaç ve hedeflerine uygunluk açısından takip etmek, gerekli düzeltici önleyici faaliyetleri yürütmek.
ç) Genel Müdürlüğün vizyon, misyon, stratejik amaç ve hedeflerini belirlemek, uygulamayı izlemek, bilgilendirme ve eğitim çalışmalarını koordine etmek.
d) Bakanlık stratejik plan hazırlık çalışmalarına katılmak ve stratejik yönetim süreci uygulamalarını Bakanlık Strateji Geliştirme Başkanlığı ile koordinasyon içinde yürütmek, takip etmek, sonuçları raporlamak ve sunmak.
e) Sosyal Yardımlar Bilgi Sistemi ve Veri Tabanı ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, revizyon çalışmalarını koordine etmek.
f) Kamu İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı çalışmalarını Yönetim Hizmetleri Daire Başkanlığı ile eşgüdüm içinde koordine etmek ve yürütmek.
g) Sosyal yardım faaliyetlerinin etkinlik analizleri ile fayda-maliyet analizlerini yaparak sonuçlarını ilgili paydaşlar ile paylaşmak.
ğ) Genel Müdürlüğün ve vakıfların ihtiyaç duyduğu bilişim uygulamalarını Bakanlık Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ile işbirliği içinde geliştirmek veya hazırlatmak, vakıfların bilişim uygulamalarını kesintisiz şekilde kullanmasını sağlamak amacıyla gerekli sistem ve güvenlik işlemlerini yürütmek.
h) Vakıfların, bilişim uygulamalarını etkin ve verimli şekilde kullanımının sağlanmasına yönelik iletişim kanalları oluşturmak ve teknik destek sağlamak.
ı) Genel Müdürlüğün yönetimi ile hizmetlerin geliştirilmesi ve performansla ilgili bilgi ve verileri toplamak, analiz etmek, yorumlamak ve yıllık faaliyet raporlarını hazırlamak.
i) Ülkemizde yürütülen sosyal yardımlara ilişkin istatistiki veriler toplamak, analiz etmek ve TÜİK, Kalkınma Bakanlığı gibi kurumlar ile paylaşarak yayımlamak.
j) Genel Müdürlük ve vakıfların yürüttüğü sosyal yardım faaliyetleri hakkında tanıtım programları hazırlamak.
k) Sosyal yardım faaliyetlerinin desteklenmesine ve geliştirilmesine yönelik basılı ve görsel yayınlar hazırlamak ve basımı yapacak birime intikal ettirmek.
l) Sosyal politika ve sosyal yardım konulu bilimsel nitelikli yayımlar ile etkinlikler yapmak ve yapılan yayınlar ile etkinlikleri takip etmek.
m) Sosyal yardım mevzuatını geliştirmek, eksikliklerini gidermek, mevzuat çalışmalarını takip etmek, talep edilmesi durumunda görüş oluşturmak.
n) Yazılı ve sözlü soru önergelerinin cevaplandırılmasını sağlamak üzere Genel Müdürlük adına gerekli koordinasyonu sağlamak.
o) Vakıfların ve diğer kamu kurumlarının görüş taleplerini içeren, dairenin görev alanına giren hususlara ilişkin yazıları cevaplamak.
Araştırma-Geliştirme ve Tanıtım Daire Başkanlığı Birimleri
1. Araştırma ve Strateji Birimi
2. Performans ve İstatistik Birimi
3. Yönetim Bilgi Sistemleri Birimi
4. Mevzuat Takip Birimi
5. Tanıtım Birimi
Barınma Yardımları Daire Başkanlığı
GÖREVLER
a) Vakıflardan gelen öğrenci yurdu proje taleplerini değerlendirmek, buna ilişkin iş ve işlemleri diğer kamu kurum ve kuruluşları ile koordinasyon içerisinde yürütmek.
b) Sosyal konut projesi ile ilgili iş ve işlemleri diğer kamu kurum ve kuruluşları ile koordinasyon içerisinde yürütmek, projenin geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapmak.
c) Dairenin görev alanına ilişkin vakıflardan gelen talepleri değerlendirmek ve ilgili makamın onayına sunmak.
ç) Fon Kurulunun tevdi edildiği makamın kararlarına uygun olarak kaynak aktarım talimatlarını düzenlemek ve kararları vakıflara bildirmek.
d) Daire başkanlığı tarafından uygulanan program ve projelerin takibini yaparak izleme ve değerlendirme faaliyetleri yürütmek, istatistik ve rapor hazırlamak.
e) Vakıfların ve diğer kamu kurumlarının görüş taleplerini içeren, dairenin görev alanına giren hususlara ilişkin yazıları cevaplamak.
Barınma Yardımları Daire Başkanlığı Birimleri
1. Barınma Yardımları Birimi
2. Sosyal Konut Birimi
3. Öğrenci Yurdu Birimi
4. İzleme Birimi
Engelli ve Yaşlı Yardımları Daire Başkanlığı
GÖREVLER
a) 2022 sayılı 65 Yaşını Doldurmuş Muhtaç, Güçsüz ve Kimsesiz Vatandaşlara Aylık Bağlanması Hakkında Kanun kapsamındaki yardımlara ilişkin mevzuat altyapısını oluşturmak ve geliştirmek.
b) 2022 sayılı Kanun kapsamındaki yardımların uygulanmasını sağlamak için gerekli tüm tedbirleri almak, ödeme ve otomasyon işlemlerini yapmak.
c) Dairenin görev alanına ilişkin yargı kararlarını yerine getirmek veya vakıflar vasıtasıyla yerine getirilmesini sağlamak.
ç) Yargı mercilerince veya muhakemat müdürlüklerince talep edilen bilgi ve belgeleri temin etmek.
d) Engelli ve yaşlı yardımlarına ilişkin doğrudan veya kurumlar aracılığıyla dolaylı şekilde vatandaşlardan gelen talepleri, ilgili vakıflara yönlendirmek ve bu taleplerin takibini yapmak.
e) Daire tarafından uygulanan sosyal yardım programlarının takibini yaparak izleme ve değerlendirme faaliyetleri yürütmek, istatistik ve rapor hazırlamak.
f) Vakıfların ve diğer kamu kurumlarının görüş taleplerini içeren, dairenin görev alanına giren hususlara ilişkin yazıları cevaplamak.
Engelli ve Yaşlı Yardımları Daire Başkanlığı Birimleri
1. Ödeme, Otomasyon ve İstatistik Birimi
2. Mevzuat ve Görüş Birimi
3. Bilgilendirme ve Koordinasyon Birimi
İstihdam Daire Başkanlığı
GÖREVLER
a) Çalışabilir durumdaki işsiz sosyal yardım yararlanıcılarının istihdam edilmesini sağlamak için çalışmalar yapmak, programlar geliştirmek, bunları uygulamak ve konuya ilişkin usul ve esasların belirlenmesine yönelik çalışmalar yürütmek.
b) İstihdam ve sosyal yardım arasındaki bağlantının etkinleştirilmesi için gerekli iş ve işlemleri başta İŞKUR olmak üzere ilgili kurumlarla işbirliği içinde yürüterek sosyal yardımların istihdamı teşvik edecek şekilde kurgulanmasının sağlanmasına yönelik tedbirleri almak.
c) Sosyal yardım yararlanıcılarına yönelik istihdam teşvikini artıracak ulusal ve uluslararası hibe programlarını izlemek ve imkân olduğu takdirde vakıflar aracılığıyla uygulamak.
ç) Daire başkanlığı tarafından uygulanan program ve projelerin takibini yaparak izleme ve değerlendirme faaliyetleri yürütmek.
d) Vakıfların ve diğer kamu kurumlarının görüş taleplerini içeren, dairenin görev alanına giren hususlara ilişkin yazıları cevaplamak.
İstihdam Daire Başkanlığı Birimleri
1. Araştırma Birimi
2. Program Yürütme Birimi
3. Raporlama Birimi
4. Yaygınlaştırma Birimi
İzleme, Değerlendirme ve Performans Daire Başkanlığı
GÖREVLER
a) Genel Müdürlüğün görev alanına giren hizmetlere ilişkin izleme, değerlendirme ve hizmet yürütücülerin performanslarına ilişkin çalışmaları yürütmek,
b) Yoksullukla mücadele ve sosyal yardımlar alanında ulusal düzeyde uygulanacak politika ve stratejilerin uygulanmasını izlemek ve değerlendirmek,
c) İzleme, değerlendirme performans metot ve ölçütlerinin ile kalite standartlarının geliştirilmesi ve standardizasyon çalışmalarını ilgili Daire Başkanlıkları ve Genel Müdürlükçe onaylanan kurum dışı paydaşlarla birlikte yapmak,
ç) Sosyal yardım uygulamalarına ilişkin etki analizi çalışmalarını ilgili Daire Başkanlıkları ve Genel Müdürlükçe onaylanan kurum dışı paydaşlar ile birlikte gerçekleştirmek,
d) Genel Müdürlüğün görev alanına giren hizmetlere ilişkin memnuniyet anketlerini yapmak/yaptırmak ve anket sonuçlarını ilgili Daire Başkanlıkları ile paylaşmak,
e) Yürütülen izleme, değerlendirme ve performans çalışmaları tespitleri doğrultusunda uygulamalardaki eksikliklerin giderilmesine, performans artırımına ve uygulamaların ve/veya mevzuatın geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunmak ve bu konuda yapılacak çalışmaları ilgili Daire Başkanlıkları ile birlikte yürütmek,
f) Ulusal ve uluslararası programlara ilişkin çalışmaları izlemek ve değerlendirmek, talep edilmesi halinde izleme ve değerlendirme çalışmalarını rapor haline getirip üst makamlara sunmak,
g) Hizmet yürütücülerin Genel Müdürlükçe belirlenecek kalite standartları doğrultusunda hizmet sunmaları için gerekli işlemleri yürütmek.
Kaynak Yönetimi Daire Başkanlığı
Proje Değerlendirme Daire Başkanlığı
GÖREVLER
a) Muhtaç durumda olup kişisel bakımlarıyla temel ve zaruri ihtiyaçlarını karşılayamayan yaşlı, engelli vatandaşlarımız ile ağır kronik hastalığı nedeniyle kendi öz bakımını yerine getiremeyen vatandaşlarımızın ev ve kişisel temizliklerinin sağlandığı Vefa ( Yaşlı Evde Bakım ) Programı’nın norm, standart ve destek esaslarını belirlemeye yönelik çalışmalar yaparak SYD Vakıfları aracılığıyla yürütülmesinin sağlanması,
b) Terörizm, madde bağımlılığı, kadına yönelik şiddet, çocuk ihmal ve istismarıyla mücadele edilmesi kapsamında 3294 sayılı Kanun kapsamındaki dezavantajlı grupların yoğun olarak yaşadığı, iç ve dış göçün, kadına yönelik şiddetin ve toplumsal olayların yoğun olduğu, sosyo-ekonomik gelişmişlik düzeyinin düşük olduğu yerleşim yerlerindeki vatandaşlarımızın devlet ve millet kaynaşmasını sağlamak, milli ve manevi değerleri, toplumun değer yargılarını muhafaza etmek üzere, psikososyal, sosyokültürel, mesleki ve kişisel yönden gelişimleri ile toplumsal entegrasyonlarını sağlamaya ve aile bütünlüğünü tehdit eden unsurlardan korumak amacı ile faaliyet gösteren Aile Destek Merkezi (ADEM) Projelerinin norm, standart ve destek esaslarını belirlemeye yönelik çalışmalar yaparak SYD Vakıfları aracılığıyla yürütülmesinin sağlanması,
c) Roman vatandaşlarımızın yoğun olarak yaşadığı yerlerde 3294 sayılı Kanun kapsamındaki vatandaşlarımızın toplumsal entegrasyonlarını sağlamak üzere, psikososyal, sosyokültürel, mesleki, sanatsal ve kişisel gelişimlerini sağlamaya yönelik olarak faaliyet gösteren Sosyal Dayanışma Merkezi (SODAM) Projelerinin norm, standart ve destek esaslarını belirlemeye yönelik çalışmalar yaparak SYD Vakıfları aracılığıyla yürütülmesinin sağlanması,
ç) Kış aylarında evsiz, mekansız ve kimsesiz kişilerin kamu misafirhanelerinde, pansiyon, otel gibi yerlerde konaklatılmasının ve bu kişilerin temizlik (banyo, tıraş, saç kesimi), sağlık, temel gıda, giyim ve diğer ihtiyaçlarının giderilmesinin sağlandığı Evsizlere Konaklama Projesinin norm, standart ve destek esaslarını belirlemeye yönelik çalışmalar yaparak SYD Vakıfları aracılığıyla yürütülmesinin sağlanması,
d) Kuruluş bakımından ayrılan gençlerin uzun vadeli sigorta kollarına tabi bir işte ilk kez istihdam olunmalarından bir ay sonrasına kadar konaklama ve yemek ihtiyaçlarının giderilmesinin amaçlandığı Kuruluş Bakımından Ayrılan Gençlerin Sosyal Yönden Desteklenmesi Projesinin norm, standart ve destek esaslarını belirlemeye yönelik çalışmalar yaparak SYD Vakıfları aracılığıyla yürütülmesinin sağlanması,
e) 3294 sayılı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Kanununun amacına uygun olarak dezavantajlı birey ve grupların (çocuklar, kadınlar, gençler, engelliler, yaşlılar vb.) ekonomik ve sosyal hayata aktif katılımlarının artırılması ve yaşam kalitelerinin yükseltilerek toplumsal dayanışma ve bütünleşmenin sağlanmasına yönelik Vakıflarca geliştirilen Sosyal Hizmet projelerinin değerlendirilmesi ve Makama arz edilmesi,
f) Vakıfların ve diğer kamu kurumlarının görüş taleplerini içeren, dairenin görev alanına giren hususlara ilişkin yazıları cevaplamak.
Proje Değerlendirme Daire Başkanlığı Birimleri
1. Proje Geliştirme Birimi
2. Proje Değerlendirme Birimi
3. Proje İzleme İstatistik ve Raporlama Birimi
4. Proje Kaynak İşlemleri Birimi
Sağlık ve Düzenli Yardımlar Daire Başkanlığı
GÖREVLER
a) Asgari gelir desteği ve hak temelli sosyal yardımlar konusunda çalışmalar yapmak, programlar geliştirmek ve uygulamak.
b) GSS gelir testi iş ve işlemleri ve düzenli sosyal yardımlar ile ilgili olarak mevzuat çalışmaları yapmak, objektif kriterler geliştirmek, bu konuda gerekli koordinasyonu gerçekleştirmek ve bu görevleri ilgili mevzuat ve ilgili makamın kararları doğrultusunda vakıflar ile işbirliği içerisinde yürütmek.
c) 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu kapsamında primi devlet tarafından karşılanacak kişilere ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
ç) GSS kapsamında yapılacak olan gelir testine yönelik iş ve işlemleri vakıflar ile işbirliği içinde yürütmek.
d) Gerekli devir işlemlerini müteakip 4109 sayılı Asker Ailelerinden Muhtaç Olanlara Yardım Yapılması Hakkında Kanun ile Fona verilen görevler kapsamındaki iş ve işlemleri yürütmek.
e) SGK mevzuatı çerçevesinde muhtaç ailelerin sağlık hizmetlerine erişimini sağlamaya yönelik gerekli çalışmaları yapmak ve yönetmek.
f) Fon Kurulunun tevdi edildiği makam tarafından uygun görülmesi halinde Vakıfların ödeme gücünü aşan ve sosyal güvenlik kurumlarınca karşılanmayan sağlık giderlerine ilişkin standartları belirlemek ve vakıflardan gelen talepleri değerlendirmek ve ilgili makamın onayına sunmak.
g) Fon Kurulunun tevdi edildiği makamın kararlarına uygun olarak kaynak aktarım talimatlarını düzenlemek ve kararları vakıflara bildirmek.
ğ) Daire tarafından uygulanan sosyal yardım programlarının ve GSS gelir testi işlemlerinin takibini yaparak izleme ve değerlendirme faaliyetleri yürütmek, istatistik ve rapor hazırlamak.
h) Vakıfların ve diğer kamu kurumlarının görüş taleplerini içeren, dairenin görev alanına giren hususlara ilişkin yazıları cevaplamak.
Sağlık ve Düzenli Yardımlar Daire Başkanlığı Birimleri
1. Sağlık Yardımları Birimi
2. Şartlı Yardımlar Birimi
3. Düzenli Yardımlar Birimi
4. Mevzuat Birimi
5. Ödeme ve İstatistik Birimi
Uluslararası ve Gönüllü Kuruluşlarla İşbirliği Daire Başkanlığı
GÖREVLER
a) Genel Müdürlüğün uluslararası kuruluşlar ve diğer ülkelerin sosyal yardım kuruluşları ile sosyal yardım ve dayanışma alanındaki ilişkilerini ve işbirliğini Bakanlık Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Daire Başkanlığı ile birlikte geliştirmek ve bu çalışmaları koordine etmek.
b) Yoksullukla mücadeleye yönelik faaliyetlerde bulunan uluslararası kurum ve kuruluşlarla ortak inceleme ve araştırma yapmak veya yaptırmak, bu konuda proje teklifleri hazırlamak veya hazırlatmak.
c) Sosyal yardım faaliyetlerinde bulunan STK’ların envanterini çıkarmak, çalışmalarını izlemek, incelemek.
ç) Sosyal yardım ve yoksulluk konulu uluslararası gelişmeleri ve yayınları takip ederek bu konularda birimleri bilgilendirmek.
d) Yoksullukla mücadelenin yaygınlaştırılması ve toplumda dayanışma bilincinin artırılması amacıyla yerel yönetimler, kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler, ulusal ve uluslararası STK’lar ile işbirliği yaparak yarışma, çalıştay, sempozyum, konferans vb. bilimsel ve sosyal etkinlikler düzenleyerek bunlara iştirak etmek.
e) Vakıfların, derneklerin ve diğer kamu kurumlarının görüş taleplerini içeren, dairenin görev alanına giren hususlara ilişkin yazıları cevaplamak.
Uluslararası ve Gönüllü Kuruluşlarla İşbirliği Daire Başkanlığı Birimleri
1. Gönüllü Kuruluşlarla İşbirliği Birimi
2. Dış İlişkiler Birimi
Vakıf Hizmetleri Daire Başkanlığı
GÖREVLER
a) Vakıfların personel norm kadroları ile vakıf personelinin çalışma usul ve esaslarını belirlemeye yönelik çalışmalar yürütmek.
b) Fon Kurulunun tevdi edildiği makamın kararları doğrultusunda vakıf personelinin görev, yetki ve sorumluluklarını belirlemek.
c) Vakıf personelinin eğitimine yönelik programlar hazırlamak.
ç) Vakıf mütevelli heyetinde yer alan üyelerin seçilme ve üyeliklerinin sona ermesine ilişkin usul ve esasların belirlenmesine yönelik çalışmalar yapmak.
d) Vakıf mütevelli heyetinin toplantı, karar, çalışma usul ve esaslarının belirlenmesine yönelik çalışmalar yapmak.
e) Genel Müdürlüğe iletilen vakfa ilişkin ihbarların değerlendirme ve inceleme işlemlerini yaparak soruşturma işlemlerinin yürütülmesine ilişkin destek sağlamak.
f) Vakıf senetlerine ilişkin görüş yazılarını incelemek ve senetlerde uygulama birliğini sağlayıcı tedbirleri almak.
g) Diğer dairelerin görev alanına giren yatırım talepleri hariç olmak üzere, vakıfların yatırım planlarına (menkul, gayrimenkul ve demirbaş) yönelik kaynak taleplerini değerlendirmek ve ilgili makamın onayına sunmak.
ğ) Fon Kurulunun tevdi edildiği makamın kararlarına uygun olarak kaynak aktarım talimatlarını düzenlemek ve kararları vakıflara bildirmek.
h) Bakanlık Hukuk Müşavirliğinin görüşüne ihtiyaç duyulmayan hallerde vakıfların hukuki görüş taleplerini değerlendirmek ve sonuçlandırmak.
ı) Vakıfların ve diğer kamu kurumlarının görüş taleplerini içeren, dairenin görev alanına giren hususlara ilişkin yazıları cevaplamak.
i) Diğer daire başkanlıklarının görev alanına girmeyen konularda vakıfların görüş talep yazılarına cevap vermek.
j) Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarının SYD Teşvik Fonundan aktarılacak kaynak ile yapacakları araç alımına ilişkin taleplerini değerlendirmek.
Vakıf Hizmetleri Daire Başkanlığı Birimleri
1. Vakıf İnsan Kaynakları Birimi
2. Vakıf Destek Hizmetleri Birimi
3. Hukuk Hizmetleri Birimi
Yönetim Hizmetleri Daire Başkanlığı
GÖREVLER
a) Genel Müdürlüğün insan gücü politikası ve planlaması ile eğitim planlaması konusunda Bakanlık Eğitim ve Yayın Dairesi Başkanlığı ile işbirliği içerisinde çalışmalar yapmak, tekliflerde bulunmak.
b) Genel Müdürlük personelinin yurtdışı görevlendirmeleri hariç olmak üzere her türlü görevlendirme olurlarını almak, buna ilişkin iş ve işlemleri takip etmek.
c) Genel Müdürlük personelinin izin, atama, nakil, sicil, kadro, terfi, ücret, emeklilik ve benzeri özlük işlemlerini Bakanlık Personel Dairesi Başkanlığı ile eşgüdüm içinde yürütmek.
ç) 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununa göre bütçe birimine verilen bütçe, kesin hesap, raporlama ve benzeri görevleri Bakanlık Strateji Geliştirme Başkanlığı ile eşgüdüm içinde yerine getirmek.
d) 5018 sayılı Kanunda belirtilen esaslar çerçevesinde Genel Müdürlük hizmetlerinin gerektirdiği her türlü alım, satım, yapım, kiralama, kiraya verme, bakım ve onarım, arşiv, sağlık ve benzeri idari ve mali hizmetleri yürütmek.
e) Genel Müdürlüğün evrak yönetimini ve dokümantasyonunu Bakanlık Destek Hizmetleri Daire Başkanlığı ile eşgüdüm içinde sağlamak.
f) Genel Müdürlüğün sivil savunma ve seferberlik hizmetlerini Bakanlık Destek Hizmetleri Daire Başkanlığı ile eşgüdüm içinde planlamak ve yürütmek.
g) Genel Müdürlük birimlerinde bulunan bilişim alt yapısının (bilgisayar, yazıcı, fotokopi makinesi vb) teknik sorunlarının giderilmesine yönelik yapılacak iş ve işlemleri, teknik personel aracılığıyla Bakanlık Bilgi İşlem ve Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlıkları ile eşgüdüm içinde yürütmek.
ğ) 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun ve 4892 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu çerçevesinde Genel Müdürlüğe gönderilen her türlü yazılı ihbar, şikâyet ve dilekçeler ile bilgi edinme taleplerini değerlendirmek, cevaplandırmak ve bu kapsamda Genel Müdürlük içinde koordinasyonu sağlamak ve bu çerçevedeki raporları hazırlamak.
Yönetim Hizmetleri Daire Başkanlığı Birimleri
1. İnsan Kaynakları Birimi
2. Destek Hizmetleri Birimi
3. Bütçe Birimi
4. Evrak ve Dokümantasyon Birimi
5. Bilgi Edinme Birimi