…
07 Mayıs 2020, Perşembe Kırklareli

COVID-19 Pandemisi Sürecinde Kadınlara Barınma Hizmeti


COVID-19 salgını sürecinde kadına yönelik şiddetle mücadele çalışmalarımız rehberlik, destek ve yönlendirme hizmetlerimizle devam ediyor.

Bu kapsamda Türkiye’de ilk COVID-19 vakasının görüldüğü tarihten itibaren şiddet mağdurlarına yönelik hizmetlerin kesintisiz devam etmesi, herhangi bir aksaklık yaşanmaması amacıyla tedbirler alındı.

Uygulamalar hassasiyetle takip edilerek, ortaya çıkan sorunların çözümüne yönelik çalışmalar Müdürlüğümüz, Şiddet Önleme ve İzleme Merkezimiz (ŞÖNİM), Sosyal Hizmet Merkezlerimiz iş birliğinde yürütülüyor.

Şiddete uğrayan veya şiddete uğrama tehlikesi bulunan kadınlar ve beraberlerindeki çocuklar, aile bireyleri ve tek taraflı ısrarlı takip mağduru olan bireylere yönelik 6284 sayılı Kanun kapsamında rehberlik, destek ve yönlendirme uygulamaları ilgili taraflarla eşgüdüm halinde kesintisiz sürdürülüyor.

Kadın konukevlerinin bulunduğu büyük şehirlerde güvenlik riski olmayan, sadece barınma amacıyla yapılan başvurular için 6284 sayılı Kanunun 10/6 fıkrasındaki "Barınma yerlerinin yetersiz kaldığı hâllerde korunan kişiler; mülkî amirin, acele hallerde kolluğun veya Bakanlığın talebi üzerine kamu kurum ve kuruluşlarına ait sosyal tesis, yurt veya benzeri yerlerde geçici olarak barındırılabilir." hükmü uygulanıyor.

Böyle durumlarda başvuru sahibinin yerleştirilmesi için ŞÖNİM ve il müdürlüğünün koordinasyonunda ilgili kolluk birimleri ile planlama yapılıyor.

Bu kapsamda 42 ilde 45 tesis (14 otel, 11 misafirhane, 15 kamu kuruluş ve 5 yurt) barınma amacıyla kullanılıyor.

SMS ile Bilgilendirme

Diğer yandan, Bakanlığımız bünyesindeki “Alo 183 Sosyal Destek Hattı” şiddete uğrayan ya da uğrama riski taşıyan, destek ve yardıma ihtiyacı olan kadın ve beraberlerindeki çocukları için psikolojik, hukuki ve ekonomik danışmanlık hizmetlerini 7/24 ücretsiz veriyor.

İçişleri Bakanlığı ve Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı iş birliğinde şiddet mağduru veya şiddet görme riski altında olan kadınlara daha etkin ve hızlı müdahalenin sağlanması amacıyla geliştirilen, 7/24 hizmet veren Kadın Destek Sistemi (KADES) ile de 155-156 Çağrı Merkezine hızlı bir şekilde ihbarın düşmesine ve en yakın kolluk biriminin en kısa sürede mağdurun konumuna intikal etmesine yönelik uygulama devam ediyor. Gereken durumlarda ŞÖNİM’ler de devreye giriyor.

Kolluk birimlerine başvuran veya 6284 sayılı Kanun kapsamında hakkında tedbir kararı bulunan şiddet mağdurlarına  ŞÖNİM’ler, Alo 183 Sosyal Destek Hattı ve KADES konusunda bilgilendirme yapmak üzere SMS’ler gönderiliyor. 1 Mart-28 Nisan 2020 tarihleri arasında 45.000 kişiye SMS ile bilgilendirme yapıldı.

Kadın Konukevlerinde Salgına Yönelik Sıkı Önlem

Öte yandan, Bakanlığımız denetimindeki tüm kadın konukevlerinde COVID-19’a karşı sürecin ilk günlerinden beri özel tedbirler uygulanıyor.