İzleme, Değerlendirme Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
• Genel Müdürlük stratejik planına yönelik iş ve işlemleri yürütmek.
• 5018 sayılı kanun ile öngörülen iç kontrol standartlarına ilişkin hususlarda, Genel Müdürlük birimleri çalışmalarını koordine etmek.
• Genel Müdürlük tarafından yürütülen, kalite yönetim sistemi ile ilgili çalışmaları koordine etmek, izlemek ve değerlendirmek.
• Genel Müdürlüğün görev alanı ile ilgili iç denetim rapor sonuçlarını izlemek, ilgili birimlere iletmek, birimler arasında koordinasyonu sağlamak.
• Genel Müdürlük üç aylık/altı aylık/yıllık faaliyet raporunu, daire başkanlıkları ve diğer birimlerden alınan bilgilerle hazırlamak, Bakanlık idare faaliyet raporunun hazırlanmasına katkıda bulunmak.
• Genel Müdürlük bütçe performans programını hazırlamak, raporlamak ve ilgili bakanlık birimleriyle koordineli çalışmak.
• Genel Müdürlüğe yönlendirilen soru önergelerinin cevaplanması ile ilgili işlemleri yapmak, gerektiğinde diğer dairelerden bilgi alarak sonuçlandırmak.
• Genel müdürlük birimlerinin merkez ve taşraya yönelik hizmetlerinin izlenmesine ve değerlendirilmesine yönelik çalışmalar yürütmek.
• Eylem planları ve yıllık programlara ilişkin dönemsel raporları ilgili birimlerle işbirliğinde hazırlamak.
• Halkla ilişkilere ilişkin işlemleri (CİMER, Dilekçeler) koordine etmek.
• İl değerlendirmelerine yönelik çalışmaları koordine etmek ve takibini gerçekleştirmek.