Afet ve Acil Durumlarda Psikososyal Destek Daire Başkanlığı


Afet ve Acil Durumlarda Psikososyal Destek Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) Ülkemizde afet ve acil durumlarda sunulacak psikososyal destek hizmetlerini Türkiye Afet Müdahale Planını ve diğer ulusal öncelikleri ve politikaları dikkate alarak planlamak, bu hizmetlerin sunulması, kalitesinin ve standartlarının geliştirilmesi, hizmetlerin izlenmesi ve değerlendirilmesi için Bakanlığın ilgili birimleri ve diğer paydaşlarla birlikte çalışmalar yapmak,

b) Türkiye Afet Müdahale Planı doğrultusunda Ulusal Düzey Afet Psikososyal Destek Grubu Planının hazırlanması ve bu plan kapsamında afet öncesi, sırası ve sonrasındaki faaliyetlerin uygulanması için diğer birimler ile paydaş kurumları koordine etmek ve takip etmek,

c) Afet ve acil durumlarda psikososyal destek hizmetleri kapsamında diğer birimler ve paydaşlar tarafından planlanan faaliyetleri, projeleri ve eğitimleri değerlendirmek,

ç) Afet ve acil durumlarda psikososyal destek hizmetlerinin kapasitesinin geliştirilmesi için eğitim, tatbikat, standart belge ve doküman çalışmaları yapmak ve yaygınlaştırmak,

d) Afet ve acil durumlarda görev almak için akreditasyon süreci başlamış kuruluşların teknik inceleme sürecini gerçekleştirmek ve raporlamak,

e) Afet ve acil durumlarda gerçekleştirilecek psikososyal destek hizmetlerine yönelik taşra teşkilatı tarafından Yerel Düzey Afet Psikososyal Destek Grubu Planlarının hazırlanması, paydaş toplantılarının gerçekleştirilmesi, standart eğitimlerin yaygınlaştırılması, tatbikatların yapılması için kılavuzlar hazırlayarak taşra teşkilatına rehberlik etmek ve afete hazırlık çalışmalarını takip etmek,

f) Yerel düzeyde yaşanan afet ve acil durumlarda taşra teşkilatının desteklenmesi için saha destek öncü ekibi görevlendirilmesi, sahaya rehberlik edilmesi, merkez ve taşra teşkilatı arasındaki rapor akışının sağlanması için çalışmalar yapmak,

g) Ülkemize kitlesel göç şeklinde gelen yabancılara yönelik akut dönem boyunca psikososyal destek hizmetlerinin planlanması, uygulanması, kalitesinin ve standartlarının geliştirilmesi; yerel düzeyde sunulan hizmetlerin izlenmesi ve değerlendirilmesi için Bakanlığın ilgili birimleri ve diğer paydaşlarla birlikte çalışmalar yapmak.