PROJENİN AMACI: Proje kapsamında bir atölye/kütüphane oluşturmak.
- Atölye/kütüphane ile dokunsal materyalleri kullanarak, görme engelli olan çocuk ve gençleri farklı dokunsal materyallerle tanıştırmak ve hem eğitim ve kariyer tercihlerini çeşitlendirmek.
- Kamusal alanları harita ve krokilerle daha erişilebilir kılmak amaçlanmaktadır.
- Örgün eğitime devam eden gören çocuk ve gençleri görme engeli olan akranlarının öğrenme biçimleri ile tanıştırarak farkındalık yaratmak amaçlanmaktadır.
PROJENİN SÜRECİ : Proje kapsamında yapılacak faaliyetler ile Veysel Vardal Görme Engelliler Okulunda 4-5-6-7-8. Sınıfta okuyan 60 görme engeli olan çocuk, İstanbul Görme Engelliler Rehabilitasyon Merkezinden hizmet alan 50 görme engeli olan genç, Harita/kroki atölye çalışmalarına katılan 100 görme engeli olan genç, Farkındalık atölye çalışmalarına katılan 300 gören çocuk ve genç bu çalışmalardan faydalanacaktır. Proje sonunda hem Fen Bilgisi dersi müfredatına yönelik hem de İstanbul'daki çeşitli kamusal alanların harita/krokilerine yönelik bir veri bankası da oluşturulmuş olacaktır.
PROJENİN SÜRESİ: 15 Ay
PROJENİN FON KAYNAĞI: İSTKA 2018 Mali Yılı “Çocuklar ve Gençler Mali Destek Programı
PROJEDE YER ALAN KURULUŞLAR:
Aile ve Sosyal Politikalar İstanbul İl Müdürlüğü
Altı Nokta Körler Vakfı
Parıltı Görmeyen Çocuklara Destek Derneği
Engelsiz Erişim Derneği
Sarıyer Kaymakamlığı