…
10 Mayıs 2018, Perşembe

Eğitimlerimiz Antalya’da Devam Ediyor


Çocuk bakım kuruluşlarından Çocuk Evleri Sitesi ve Çocuk Koruma İlk Müdahale Biriminde Görev Yapan Personele Yönelik Hizmet İçi Eğitim Programı Genel Müdürümüz Dr. Selahattin Güven’in katılımıyla Antalya’da yapılıyor.
Eğitim programının açılışında konuşan Genel Müdürümüz Güven, çocukların ailesi yanında yetişmesinin birinci hedefleri olduğunu,  bunun mümkün olmadığı durumda ise aile odaklı hizmetlere öncelik verildiğini belirterek, son bir yılda yapılan  faaliyetler hakkında katılımcılara bilgi aktardı.“Ekranla Değil Akranla Büyüsün Çocuklar” 
Genel Müdürümüz Güven,  gerçekleştirilen son projenin “Ekranla Değil Akranla Büyüsün Çocuklar” olduğunu ifade ederek, proje ile teknolojinin doğru, etkili ve bilinçli kullanımının sağlanarak,  zararlarının minimize edilmeye çalışılacağını söyledi. “Ekranla Değil Akranla Büyüsün Çocuklar” projesinin 81 ilde ilgili bütün kurumlar ve sivil toplum kuruluşlarının işbirliği ile yürütüldüğünü kaydeden Güven, çocuklarımızı teknolojinin zararlı etkilerinden korumak için ve kültürümüzün geleneksel oyunlarının özendirileceğini ve bu sayede geleneksel kültür öğelerimizin gelecek nesillere aktarılacağın belirti.
 
Güncel sorunlar arasında yer alan “sokaklardaki risk altındaki çocuklara” ilişkin çalışmaların İl Müdürlüklerine bağlı mobil ekipler tarafından çok yönlü olarak devam ettiğini vurgulayan Güven, il ve İlçe koordinasyon kurullarının verimli kullanılması anlamında çalışmaların sürdüğünü söyledi.Okul Destek Projesi Hayata Geçirildi
Aile odaklı politika önceliği doğrultusunda korunma altına alınma nedeninin sadece ekonomik yoksunluk olması durumunda çocukların ailesi yanında desteklendiğini ifade eden Genel Müdürümüz, “Sosyal ve ekonomik destek hizmetinden faydalanan çocukların eğitim, sosyal, sportif ve kültürel etkinliklerden yararlanmaları için okul destek projesini hayata geçirdik” dedi.
Aile odaklı hizmetlerin önemine dikkat çeken Güven, kuruluş bakımına alınan özellikle 0 – 6 yaş grubu çocukların gerekli değerlendirme sonrasında koruyucu aile hizmetlerinden faydalandırılması için çalışmaların yoğunlaştırılması gerektiğini söyleyerek, kuruluş bakımında kalan çocukların aile bağlarının sürdürülmesi ve aile yanına dönüş konusundaki çalışmaların periyodik olarak değerlendirilmesine vurgu yaptı.Çocuklara yönelik çalışmalar devam ediyor
Teknolojik gelişmelerle birlikte çocukların daha fazla riskle karşı karşıya olduğunu söyleyen Güven, “Rol Model ve Nesiller Buluşuyor Çalışmaları”, “Değerler Eğitimi ve Mahremiyet Bilinci” ve “Akademik Destek ve okul takipleri” nin öneminin farkında olunarak çalışmaların yürütülmesi gerekiyor” dedi.
Güven, çocuklarla ilgili işlemlerin yapılabilmesi ve doğru veri akışı için çocuklara ilişkin verilerin Bakanlığımızın bilişim sistemlerine zamanında girilmesinin önemine değinerek Çocuk Koruma İlk Müdahale ve Değerlendirme Birimlerindeki çocukların verilerinin düzenli takip edilmesi yönünde hatırlatmada bulundu.Ekip Çalışmasının Önemini Vurguladı
Çocuklarla ilgili çalışmaların çok yönlü olarak yürütülmesinde, ekip çalışmasının önemine dikkat çeken Genel Müdürümüz Güven, meslek elemanları arasındaki işbirliğinin önemli olduğunu, bu anlamda iyi uygulama örneklerinin paylaşılması gerektiğini söyledi. Personelin çocuklarla nitel ve nicel anlamda yeterli vakit ayırmasının önemi vurguladı.
Genel Müdürümüz Dr. Selahattin Güven, son olarak bakım sonrası rehberlik anlamında kuruluşlardan ayrılan çocuk ve gençlerin izlenmesi ve desteklenmesi gerektiğini, bu anlamda bakım sonrası rehberlik komisyonlarının etkin olarak çalışması; gençlerin özel sektör istihdamının teşvik edilmesi gerektiğini aktardı.
Antalya’da  5  gün sürecek olan hizmet içi eğitim programında; Çocuk Evleri Sitesi Müdürlüğü, Çocuk Koruma İlk Müdahale ve Değerlendirme Biriminde Görev Yapan Personele yönelik verilecek eğitimin yanı sıra “Çocuk Hizmetlerinden Sorumlu İl Müdür Yardımcılarına Yönelik Hizmet İçi Eğitim” ve “Bakım Sonrası Rehberlikten Sorumlu Mesleki Personele Yönelik Hizmet İçi Eğitim” olmak üzere 3 eğitim programı gerçekleştirilecek.