Yönetim Hizmetleri Daire Başkanlığının ve birimlerinin görevleri şunlardır:
1. İnsan Kaynakları ve Aday Memur Eğitim Koordinasyon Birimi
a) Genel Müdürlüğün insan gücü politikasının belirlenmesi ve planlaması, personel ihtiyacı ile eğitim planlaması ilgili çalışmaları Bakanlığın ilgili birimleri ile koordinasyon halinde yürütmek.
b) Genel Müdürlük personelinin atama, nakil, sicil, kadro, izin, terfi, emeklilik ve benzeri işlemleri Bakanlık Personel Genel Müdürlüğü ile koordineli şekilde yürütmek.
c) Genel Müdürlük personelinin eğitim ihtiyacının belirlenmesi faaliyetlerini koordine etmek ve Bakanlığın ilgili birimi ile koordinasyon sağlayarak hizmet içi eğitim programları hazırlamak ve yürütmek.
ç) Genel Müdürlük personeli ile ilgili verilerin güncellenme işlemlerini yürütmek ve ilgili birimlere ve Personel Genel Müdürlüğüne bildirilmesini sağlamak.
d) Genel Müdürlüğe bağlı kuruluş ve merkezlerde, ilgili dairelerce planlanan ek ders ücreti ile personel çalıştırılmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
e) İlgili Daire Başkanlıkları ile birlikte Genel Müdürlüğe bağlı kuruluşların insan kaynağı ihtiyacının belirlenmesi sürecini Personel Genel Müdürlüğü ile koordineli bir şekilde yürütmek.
2. Mali İşler Koordinasyon Birimi
a) Genel Müdürlük faaliyetlerinin gerektirdiği her türlü alım, satım, yapım, kiralama, kiraya verme, bakım ve onarım, sağlık ve benzeri idari ve mali hizmetleri gerektiğinde Bakanlığın Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı ile koordinasyon halinde yürütmek.
b) Taşınır ve taşınmaz mallarla ilgili iş ve işlemleri Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı ile koordinasyon halinde yürütmek.
c) Genel Müdürlüğün bütçesini diğer birimler ile koordinasyon halinde hazırlamak, kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri hazırlamak, bütçe kesin hesabını çıkarmak ve bütçe ile ilgili diğer işleri yürütmek.
ç) Genel Müdürlüğün halkla ilişkiler, tanıtım ve organizasyon işlemlerine ilişkin mali işlemleri yürütmek.
d) Genel Müdürlüğe bağlı kuruluş ve merkezlerin yıllık bütçe tekliflerinin hazırlanması, yatırım programı ve ödeneklerin gönderilmesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
e) İlgili daireler ile koordineli biçimde 2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu’nun Ek 7 nci maddesi kapsamındaki ödemeleri yapmak.
f) Genel Müdürlük personelinin ücret ve sosyal güvenlik ve benzeri iş ve işlemelerini yürütmek.
g) 3294 Sayılı kanun gereğince SYDV fon bütçesinden bağlı kuruluşların bakım-onarım ve tefrişat giderleri için tahsis edilen bütçe ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
h) Personelin yurt içi ve yurt dışı geçici görevlendirilmeleri ile ilgili gerekli yazışmaların yapılmasını, onayların alınmasını ve yolluklarının yapılmasını sağlamak.
3. Destek Hizmetleri Birimi
a) Genelgelerin duyurulmasını sağlamak.
b) Genel Müdürlüğün evrak yönetimi, dokümantasyon, arşiv ve kütüphaneye ilişkin hizmet ve faaliyetlerini Bakanlığın ilgili birimleriyle koordinasyon halinde yürütmek.
c) Genel Müdürlüğün temsil ve protokol hizmetlerinin yürütülmesini sağlamak.
ç) Genel Müdürlüğün sivil savunma ve seferberlik hizmetlerini Destek Hizmetleri Başkanlığı ile koordinasyon halinde yürütmek.
d) Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun ve Bilgi Edinme Kanunu ve ilgili diğer mevzuat çerçevesinde, Genel Müdürlüğe iletilen şikâyet ve dilekçeler ile bilgi edinme taleplerini değerlendirmek ve cevaplandırmak, CİMER ve Bilgi Edinme Kanunu kapsamındaki işleri koordine etmek.
e) Genel Müdürlük tarafından hazırlanan yayınların basımına ve dağıtılmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, Genel Müdürlükçe yapılacak toplantı, program, konferans, sempozyum vb. organizasyon işlerinde hizmet alımı ve yürütülmesi gibi süreçlerde koordinasyonu sağlamak.
f) Engelli kimlik kartı ihtiyacının tespiti, tasarımı, basım- dağıtımı ve Engelli Kimlik kartı ile ilgili tüm iş ve işlemleri yürütmek.
(2) Afet ve acil durumlarda, etkin bir şekilde gerekli önlemlerin alınabilmesi için il müdürlükleri ve bağlı kuruluşlarda olay sırasında yapılacak müdahale ve olay sonrasında iyileştirme çalışmalarına ilişkin iş ve işlemleri ilgili daire başkanlığı ile iş birliği halinde yürütmek,
(3) Görev alanındaki konulara ilişkin verileri ve istatistiki bilgileri toplamak, periyodik olarak derlemek, değerlendirmek, ilgili daire başkanlığına iletmek ve veri tabanı oluşturulmasına katkı sağlamak.
(4) Genel Müdür tarafından verilen benzer iş ve işlemleri takip etmek.
Hizmetler Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü