Yaşlı Bakım Hizmetleri Daire Başkanlığı Görevleri


Yaşlı Bakım Hizmetleri Daire Başkanlığının ve birimlerinin görevleri şunlardır:
1. Resmi Kuruluş İşlemleri Birimi
a) Bakım ve desteğe ihtiyacı olan yaşlıları tespit etmek, süreli ve/veya sürekli bakım altına almak, korumak, günlük bakım ve rehabilitasyonunu sağlamak üzere ilke, esaslar ve standartların tespit edilmesine katkıda bulunmak, var olan uygulamaları koordine etmek, izlemek, değerlendirmek, yönlendirmek, denetlemek ve rehberlik etmek,
b) Bakanlığa bağlı resmi Huzurevleri/Yaşlı Yaşam Evleri ve benzer nitelikteki kuruluşların yurt genelinde dengeli bir biçimde planlanmasını ve açılışlarını sağlamak,

c) Bakanlığa bağlı resmi Huzurevleri/Huzurevi Yaşlı Bakım ve Rehabilitasyon Merkezlerinde yaşlılara yönelik yürütülen yatılı hizmetler ile kuruluşlara ilişkin yatırım planlama, açılış, personel, işleyiş, ücretlendirme, devir, nakil, kapatma, denetleme, rehberlik etme ve izleme çalışmalarına ilişkin ilke, usul ve standartları belirlemek, bu yöndeki çalışmaları planlamak ve yürütmek, ilgili birimlerle iş birliği yapmak ve bu standartlara uyulmasını sağlamak,
ç) Taşra teşkilatına, dairenin görev alanına ilişkin olarak uygulamaya ve mevzuata yönelik görüş bildirmek,
d) Bakanlığa bağlı resmi Huzurevleri/Huzurevi Yaşlı Bakım ve Rehabilitasyon Merkezlerinde yaşlı bakımı ile ilgili alternatif hizmet modelleri araştırmak ve geliştirmek.
e) Bakanlığa bağlı resmi Huzurevleri/Huzurevi Yaşlı Bakım ve Rehabilitasyon Merkezleri için tip projelerin geliştirilmesine ait yeni ihtiyaç programları hazırlamak, izlemek ve ilgili birimlerle iş birliği içinde bu projelerin gerçekleştirilmesini sağlamak.
f) Görev alanı ile ilgili olarak, sektörler arası iş birliği ve gönüllü çalışmalarını yürütmek, gündüz ve yatılı bakım hizmeti veren kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler, yerel yönetimler, sosyal amaçlı dernekler ve diğer sivil toplum kuruluşları ile özel sektör arasında iş birliği ve koordinasyonu sağlamak, proje, protokol hazırlama çalışmalarını koordine etmek.
2. Tertip ve Nakil İşlemleri Birimi
a) Yaşlıların, Bakanlığa bağlı resmi Huzurevleri/Huzurevi Yaşlı Bakım ve Rehabilitasyon Merkezlerinde kurum bakımına alınmasına yönelik yerleştirme ve nakil taleplerini değerlendirmek,
b) Barınma, bakım ve desteğe ihtiyacı olduğu tespit edilen geçici ve/veya sürekli bakım altına alınması teklif edilen yaşlılar ile Bakanlığa bağlı resmi Huzurevleri/Huzurevi Yaşlı Bakım ve Rehabilitasyon Merkezlerinde kalan yaşlıların oda, kat, blok ve kuruluş içi, il içi bakım ve rehabilitasyon hizmeti almalarını sağlamak üzere ilke, usul ve esasları belirlemek,
c) Yaşlıların eğitim, sağlık, sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik durumlarına göre tertip ve nakil işlemlerinin yapılması yönünde çalışmalar yapmak,
ç) Bakanlığa bağlı resmi Huzurevleri/Huzurevi Yaşlı Bakım ve Rehabilitasyon Merkezlerinde genel işleyiş ve hizmetler konusunda rehberlik yapmak.
(2) Afet ve acil durumlarda, etkin bir şekilde gerekli önlemlerin alınabilmesi için il müdürlükleri ve bağlı kuruluşlarda olay sırasında yapılacak müdahale ve olay sonrasında iyileştirme çalışmalarına ilişkin iş ve işlemleri ilgili daire başkanlığı ile iş birliği halinde yürütmek,
(3) Görev alanındaki konulara ilişkin verileri ve istatistiki bilgileri toplamak, periyodik olarak derlemek, değerlendirmek, ilgili daire başkanlığına iletmek ve veri tabanı oluşturulmasına katkı sağlamak.
(4) Genel Müdür tarafından verilen benzer iş ve işlemleri takip etmek.