Evde Bakım ve Gündüz Hizmetleri Daire Başkanlığı Görevleri


Evde Bakım ve Gündüz Hizmetleri Daire Başkanlığının ve birimlerinin görevleri şunlardır:
1. Evde Sosyal Hizmet Birimi
a) Yaşlıların ve bakıma ihtiyacı olan engellilerin, yaşamlarını evlerinden ve sosyal çevrelerinden ayrılmadan sürdürebilecekleri sosyal desteklerin verilmesi için gerekli mekanizmaları planlamak, var olanların standartlaştırılmasını sağlamak, uygulamaları takip etmek, geliştirmek, yaşanan sorunları ve çözüm yollarını araştırmak,
b) Engelli ve yaşlı bireylerin aktif ve bağımsız yaşam sürmeleri için ev ortamlarının iyileştirilmesini sağlayacak çalışmalarda bulunmak,
c) Engelli ve yaşlı bireylerin yatılı bakım kuruluşlarına yerleştirilmeksizin, kendi sosyal çevrelerinden, ailelerinden ve/veya evlerinden ayrılmadan bakım hizmetlerine ve evde bakıma destek hizmetlerine ulaşabilmelerine ilişkin politikaları geliştirmek, planlamak, bu konularda yaşanan sorunları ve çözüm yollarını araştırmak,
ç) Engelli ve yaşlı bireylere yönelik sunulan evde bakım ve evde bakıma destek hizmetlerinde uygulamanın geliştirilmesi amacıyla personel, engelliler, yaşlılar, aileler, toplum ve diğer paydaşlara yönelik öneri, proje, program ve eğitimler hazırlamak, hazırlatmak, uygulamak ve takibini yapmak,
d) Evde bakım hizmetleri ve evde bakıma destek hizmetlerini özel sektör, sivil toplum kuruluşları, üniversiteler, yerel yönetimler, gönüllü kuruluşlar ve diğer paydaşlarla iş birliği içerisinde yürütmek.
e) Engelli ve yaşlı bireyler ile yakınlarına ev ortamında sunulan sosyal hizmetlere yönelik plan, program, rehber, kılavuz vb. hazırlanması ve geliştirilmesi faaliyetlerini yürütmek,
f) Yaşlı Destek Programı’nın (YADES) uygulanmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
g) Ev ortamında sunulan sosyal hizmetlerin genel işleyiş, kapsam ve içeriği gibi konularda ilgililere rehberlik yapmak.
2. Gündüz Kuruluş İşlemleri Birimi
a) Bakanlığa bağlı Resmi kuruluşlarda engellilere ve yaşlılara yönelik yürütülen gündüz ve kısmi zamanlı hizmetler ile bu hizmet birimlerine ilişkin açılış, personel, işleyiş, ücretlendirme, devir, nakil, kapatma, denetleme, rehberlik etme ve izleme çalışmalarına ilişkin ilke, usul ve standartları belirlemek, bu yöndeki çalışmaları koordine etmek, ilgili birimlerle iş birliği yapmak ve bu standartlara uyulmasını sağlamak,
b) Engellilere ve yaşlılara yönelik Bakanlığa bağlı gündüz hizmet merkezlerinin yurt genelinde dengeli bir biçimde planlanmasını ve açılışlarını sağlamak,
3. Gündüz Hizmetlerinin Geliştirilmesi Birimi
a) Gündüz hizmeti sunan merkezlerde verilecek hizmetlerin içeriğine yönelik plan, program, rehber, kılavuz vb. oluşturmak, eğitim içeriklerini hazırlamak,
b) Engelli ve yaşlı bireylere yönelik sunulan gündüz hizmetlerinde uygulamanın geliştirilmesi amacıyla personel, engelliler, yaşlılar, aileler, toplum ve diğer paydaşlara yönelik öneri, proje, program ve eğitimler hazırlamak, hazırlatmak, uygulamak ve takibini yapmak,
c) Gündüz hizmetleri ile ilgili veri ve istatistikleri tutmak, analiz etmek ve raporlamak,

ç) Gündüz hizmetlerinden yararlananlara ve ailelerine yönelik psikososyal destek hizmetlerinin planlanmasını ve standartlarının oluşturulmasını sağlamak,
d) Görev alanı ile ilgili olarak, sektörler arası iş birliği ve gönüllü çalışmalarını yürütmek, gündüz hizmeti veren kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler, yerel yönetimler, sosyal amaçlı dernekler ve diğer sivil toplum kuruluşları ile özel sektör arasında iş birliği ve koordinasyonu sağlamak, proje, protokol hazırlama çalışmalarını koordine etmek.
e) Aile temelli erken müdahale programlarının oluşturmak ve koordine etmek.
4. Evde Bakım Yardımı Birimi
a) Evde bakım yardımı ödemelerine ilişkin hak sahiplerinin ve ilgililerin tespit edilmesi, takibi, değerlendirilmesi ve ödemeye ilişkin standartların geliştirilmesini sağlamak,
b) Evde bakım yardımı ödemelerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, ödemelerin yapılması konusunda Yönetim Hizmetleri Dairesi Başkanlığı ile koordinasyonu sağlamak,
c) Evde bakım yardımı hizmetine ilişkin veri ve istatistikleri tutmak, analiz etmek ve raporlamak,
ç) Evde bakım yardımı hizmetine ilişkin uygulamaya ve mevzuata yönelik görüş bildirmek.
(2) Afet ve acil durumlarda, etkin bir şekilde gerekli önlemlerin alınabilmesi için il müdürlükleri ve bağlı kuruluşlarda olay sırasında yapılacak müdahale ve olay sonrasında iyileştirme çalışmalarına ilişkin iş ve işlemleri ilgili daire başkanlığı ile iş birliği halinde yürütmek,
(3) Görev alanındaki konulara ilişkin verileri ve istatistiki bilgileri toplamak, periyodik olarak derlemek, değerlendirmek, ilgili daire başkanlığına iletmek ve veri tabanı oluşturulmasına katkı sağlamak.
(4) Genel Müdür tarafından verilen benzer iş ve işlemleri takip etmek.