Özel Bakım Kuruluşları Daire Başkanlığı Görevleri


 Özel Bakım Kuruluşları Daire Başkanlığının ve birimlerinin görevleri şunlardır:
1. Engelli Kuruluşları Birimi
a) Diğer kamu kurum ve kuruluşları, yerel yönetimler ile gerçek kişiler ve özel hukuk tüzel kişilerince açılacak engellilere yönelik yatılı ve gündüz Bakım Rehabilitasyon

Merkezleri/Engelsiz Yaşam Merkezleri ve benzer nitelikteki kuruluşların yurt genelinde dengeli bir biçimde planlanmasını ve açılışlarını sağlamak,
b) Görev alanı kapsamında Engellilere yönelik kuruluşlarca yürütülen yatılı, gündüz, kısmi zamanlı hizmetler ile kuruluşlara ilişkin açılış, personel, işleyiş, ücretlendirme, devir, nakil, kapatma, denetleme, rehberlik etme ve izleme çalışmalarına ilişkin ilke, usul ve standartları belirlemek, bu yöndeki çalışmaları planlamak ve yürütmek, ilgili birimlerle iş birliği yapmak ve bu standartlara uyulmasını sağlamak,
c) Görev alanı ile ilgili olarak, sektörler arası iş birliği ve gönüllü çalışmalarını yürütmek, gündüz ve yatılı bakım hizmeti veren kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler, yerel yönetimler, sosyal amaçlı dernekler ve diğer sivil toplum kuruluşları ile özel sektör arasında iş birliği ve koordinasyonu sağlamak, proje, protokol hazırlama çalışmalarını koordine etmek,
ç) Görev alanındaki konulara ilişkin verileri ve istatistiki bilgileri toplamak, periyodik olarak derlemek, değerlendirmek, ilgili birimlere iletmek, veri tabanı oluşturulmasına katkı sağlamak,
d) Özel sektöre ait kuruluşlarda hizmet alan ve 2828 sayılı Kanun’un ek 7 nci maddesi kapsamında giderleri Bakanlık tarafından karşılanmakta olan engelliler için yapılan ödemelere ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, ödemelerin yapılması konusunda Yönetim Hizmetleri Dairesi Başkanlığı ile koordinasyonu sağlamak,
2. Yaşlı Kuruluşları Birimi
a) Diğer kamu kurum ve kuruluşları, yerel yönetimler ile gerçek kişiler ve özel hukuk tüzel kişilerince açılacak yaşlılara yönelik özel huzurevleri/gündüz yaşam merkezleri ve benzer nitelikteki kuruluşların yurt genelinde dengeli bir biçimde planlanmasını ve açılışlarını sağlamak,
b) Görev alanı kapsamında yaşlılara yönelik özel kuruluşlarca yürütülen yatılı, gündüz, kısmi zamanlı hizmetler ile kuruluşlara ilişkin açılış, personel, işleyiş, ücretlendirme, devir, nakil, kapatma, denetleme, rehberlik etme ve izleme çalışmalarına ilişkin ilke, usul ve standartları belirlemek, bu yöndeki çalışmaları planlamak ve yürütmek, ilgili birimlerle iş birliği yapmak ve bu standartlara uyulmasını sağlamak,
c) Görev alanı ile ilgili olarak, sektörler arası iş birliği ve gönüllü çalışmalarını yürütmek, gündüz ve yatılı bakım hizmeti veren kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler, yerel yönetimler, sosyal amaçlı dernekler ve diğer sivil toplum kuruluşları ile özel sektör arasında iş birliği ve koordinasyonu sağlamak, proje, protokol hazırlama çalışmalarını koordine etmek,
ç) Görev alanındaki konulara ilişkin verileri ve istatistiki bilgileri toplamak, periyodik olarak derlemek, değerlendirmek, ilgili birimlere iletmek, veri tabanı oluşturulmasına katkı sağlamak.
(2) Afet ve acil durumlarda, etkin bir şekilde gerekli önlemlerin alınabilmesi için il müdürlükleri ve bağlı kuruluşlarda olay sırasında yapılacak müdahale ve olay sonrasında iyileştirme çalışmalarına ilişkin iş ve işlemleri ilgili daire başkanlığı ile iş birliği halinde yürütmek,

(3) Görev alanındaki konulara ilişkin verileri ve istatistiki bilgileri toplamak, periyodik olarak derlemek, değerlendirmek, ilgili daire başkanlığına iletmek ve veri tabanı oluşturulmasına katkı sağlamak.
(4) Genel Müdür tarafından verilen benzer iş ve işlemleri takip etmek.